De stichting beheert een pool van kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt. De kandidaten worden geplaatst op infrawerken die zijn aangenomen door infra aannemers om ervaring op te doen in het werk. Tijdens deze plaatsing is er begeleiding van job coaches en de kandidaat krijgt de kans om een aantal basisvaardigheden te leren.

Als de proefperiode van beide kanten goed bevalt, kan de kandidaat doorstromen naar een arbeidscontract bij stichting Goed Werk!. Hierdoor komt er uitzicht op een duurzame verkleining van de afstand tot de arbeidsmarkt.

Aannemers worden ontzorgt in de organisatie van SROI doordat zij alleen met de coach of coördinator van de stichting contact hebben. Het zoeken van een geschikte kandidaat, de afspraken hierover met de gemeente en hulp bieden in de begeleiding van de kandidaten zijn zaken die de stichting voor hen regelt. Het proces wordt na afloop van een opdracht afgesloten met een certificaat waarmee de aannemer kan aantonen dat hij aan zijn SROI verplichting heeft voldaan.

Procesweergave

proces