Opleidingsplan

Stichting Goed Werk! wil graag bijdragen aan de duurzame ontwikkeling van SROI-kandidaten. Behalve ontwikkeling in houding en gedrag wil Stichting Goed Werk! ook investeren in kennis van de SROI-kandidaten. Het is daarom onontbeerlijk de SROI-kandidaten die verbonden zijn aan Stichting Goed Werk! opleidingen te laten volgen.

Werking

Na een proefperiode van twee maanden worden de SROI-kandidaten conform de CAO van de Bouwnijverheid verloond.

In de eerste periode hebben de SROI-kandidaten en aannemers de tijd nodig aan elkaar te wennen en de beginselen van de werkzaamheden binnen de Utiliteits-, Grond-, Weg- en Waterbouw bij te brengen. In deze periode worden de SROI-kandidaten begeleid in houding en gedrag en doen zij basiskennis uit het vakgebied. Door veiligheidstrainingen te volgen worden de kandidaten zich bewust op het handelen en werken binnen deze technische sector.

Gedurende de tweede periode wordt er door de job-coaches en leermeesters van de inlenende aannemer specifieker aandacht besteed aan de richting van de ontwikkeling van de SROI-kandidaten. De opleiding “Veilig werken langs de weg” zal hier onderdeel van zijn. De SROI-kandidaten worden in deze opleiding bewust gemaakt van de verkeersbewegingen rond een Grond-, Weg- en Waterbouw project.

Tijdens de derde en laatste periode bij Stichting Goed Werk! wordt er aandacht besteed aan de voorbereiding voor de vakgerichte opleidingen. Hierbij moet men denken aan de vakopleiding Grondwerker, Straatmaker, Rioleur etc.

De SROI-kandidaten, jobcoaches en leermeesters zoeken samen uit waar de opleidingsbehoeften liggen en zullen bepalen of de inhoud en het niveau van de opleiding passen bij de SROI-kandidaat.

Door persoonlijke coaching, werk inhoudelijke begeleiding en opleiding verwacht Stichting Goed Werk! haar SROI-kandidaten een betere toekomst te geven op de arbeidsmarkt.

tabel-3